MARIA: PECADORA O IMMACULADA
“Aquest diumenge (1/097024)…que coincideix amb
la festa de la Nativitat de la Mare de Déu. Aquest dia celebrem a Catalunya el
dia de les marededéus trobades. Unes
marededéus que, segons la tradició, van ser amagades durant la invasió
musulmana i després trobades misteriosament” (Joan Josep Omella, arquebisbe de
Barcelona). El purpurat barceloní cita del bisbe de Vic Josep Torras i Bages
unes advocacions de la “Visita espiritual a Nostra Senyora de Montserrat”. La primera advocació
que cita el clergue, diu: “Verge prodigiosa, tron puríssim, on reposa l’eterna
Saviesa, quan va venir al món a ensenyar el camí de la salvació, aconseguiu per
als vostres catalans aquella fe que enfonsa les
muntanyes, omple les valls i fa planer el camí de la vida”. La donzella
de Natzaret quan se’n va anar a visitar els pares de qui seria Joan Baptista,
en la pregaria que va dirigir al Senyor va dir de si mateixa: “La meva ànima
exalça la grandesa del Senyor, i l meu esperit s’alegra en Déu, el meu
Salvador. Perquè ha mirat la petitesa de la seva serventa” (Lluc 1: 46-48).
Gràcies siguin donades a Déu que ha tallat la comunicació entre les ànimes dels
difunts que es troben en el paradís (Lluc 23: 43) i els vius que habiten en aquest món controlat per Satanàs (
Lluc 16: 26) que és el príncep d’aquest món (Joan 16: 11). Cap de les bajanades
que es diuen de Maria no arriben més lluny dels llavis que les pronuncien.
L’immens goig que sent ara Maria al trobar-se davant la presència del seu Fill,
Rei de reis i Senyor de senyors, no l’empastifaran. La serventa del Senyor que
va acceptar que una espasa traspassés la seva ànima (Lluc 2: 35) no l’afectaran
les poca-soltades que des de el regne de
Satanàs es diuen d’ella.
La segona advocació que l’eminència cita, diu:
“Rosa de caritat, foc que sense consumir escalfa, traieu de Catalunya l’esperit
de discòrdia i ajunteu tots els seus fills amb cor de germans”. Torras i Bages
i tots els que creuen en la seva doctrina converteixen Maria en un ídol, Amb
més claredat no ho pot dir l’arquebisbe barceloní quan referint-se a les
marededéu amagades i misteriosament trobades, malgrat que no digui
explícitament es refereix a imatges materials. La Llei de Déu prohibeix
rotundament la idolatria. Ho fa amb aquestes paraules: “No tindràs altres déus
davant meu. No els faràs cap estàtua ni cap imatge del que hi ha dalt dels
cels, ni del que hi ha baix a la terra, ni de que hi ha dins les aigües sota la
terra, ni et postraràs davant d’ells ni els serviràs, perquè jo, el Senyor el
teu Déu, sóc un Déu gelós…” (Èxode 20; 3 6).
La mariolatria està basada en les tradicions
humanes, no en la Paraula de Déu. Jesús té molt clar diu què pensa de les
tradicions no bíbliques: “Aquest poble s’apropa a mi amb la seva boca i
m’honora de llavis, però el seu cor é lluny de mi. Però m’adoren en va perquè
ensenyen com a doctrina els manaments dels homes” (Mateu 15: 8,9). Joan Calví
referint-se a les tradicions humanes ha deixat escrit: “Heus acci que l’apòstol
Pau ens amonesti admirablement dient que
les tradicions humanes són laberint en el que les consciències s’hi troben cada
cop més perdudes, i encara més, són trampes que atrapen les persones des del
primer moment de manera que acaben per atrapar-les”.
L’apòstol Pau preveient el que passaria en el
futur proper, escrivint al seu deixeble Timoteu, li diu: “Perquè vindrà un
temps quan no suportaran a sana doctrina, sinó que, segons els seus propis
desitjos, ells mateixos s’apilaran un munt de mestres, perquè tindran coïssor a
l’orella, i apartaran l’orella de la veritat, i es giraran cap a les faules” (2
Timoteu 4: 3,4). El mateix apòstol escrivint a Titus, li diu: “I que no facin
cas a faules jueves, i de manaments d’homes que s’han girat de la veritat”
(Titus 1: 14). El mateix apòstol tractant el tema de l’apostasia, escriu: “Però
l’Esperit diu clarament que en els darrers dies alguns apostataran de la fe,
fent cas d’esperits enganyadors i de doctrines de dimonis. Aquests actuen amb
la hipocresia dels mentiders amb la pròpia consciència marcada per la infàmia”
(1 Timoteu 1: 1, 2).
L’antic Israel “va refusar d’obeir (les
paraules dels profetes) i van oferir una espatlla obstinada, i van endurir les
seves orelles per no escoltar. I van fer el seu cor tan dur com el diamant, per
no escoltar la Llei ni les paraules que el Senyor dels exèrcits havia enviat
pel seu Esperit, per mitjà dels primers profetes: i hi va haver una gran ira de
part del Senyor dels exèrcits. I es va esdevenir que així com Ell va clamar i
ells no van voler escoltar, així també ells van clamar i jo no els vaig voler
escoltar, així diu el Senyor dels exèrcits” (Zacaries 7: 11-13).
L’obstinació dels qui s’anomenen cristians que
es comporten com cavalls desbocats seguint l’exemple de l’antic Israel, bé
se’ls pot aplicar les paraules que el profeta dirigeix als díscols israelites:
“No sigueu com els vostres pares, als quals els primers profetes van proclamar,
dient: Així diu el Senyor dels exèrcits: Torneu enrere dels vostres camins i
dels vostres actes dolents, però ells no van escoltar, i no van fer cas de mi,
afirmació del Senyor” (Zacaries 1: 4).
Vista la tossuderia que persisteix dels qui es
consideren cristians que no volen caure de l’ase per tornar al Senyor, són
escaients les paraules del profeta Habacuc: “Quin profit hi ha en l’estàtua que
ha esculpit l’escultor? És una escultura de fosa que ensenya falsedat. Per què
l’escultor que fa ídols muts, confia en la seva pròpia obra? Ai del qui diu a
la fusta: Desvetlla’t, i a la pedra muda: Anima’t! ¿Podrà així ensenyar? Heus
aquí, està recobert d’or i de plata, però no hi ha esperit dintre seu” (Habacuc
2: 15-19).
Octavi
Pereña Cortina
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada